niedziela, 17 kwietnia 2011

Oprogramowanie sklepu internetowego na przykładzie sklepu z żywnością

Sklep internetowy z żywnością wymaga profesjonalnego oprogramowania sklepuProwadzenie własnego sklepu internetowego jest sporym przedsięwzięciem, szczególnie, gdy produkty są delikatne lub jak w przypadku żywności mają określony termin przydatności do spożycia i wymagają odpowiedniego przechowywania.

Niewątpliwą zaletą handlu przez Internet jest możliwość ograniczenia kosztów prowadzenia działalności. Lecz jednak, jeśli nie uda się samemu zadbać o płynność sprzedaży i posiadanie adekwatnych do ruchu na stronie zapasów, koszty mogą bardzo wzrosnąć.



Każda witryna służąca e-commerce powinna zatem zostać wyposażona w odpowiednie oprogramowanie sklepu. W nowoczesnym wydaniu, doskonale spełni się jako narzędzie zarządzania całą sprzedażą oraz produktami, znajdującymi się w ofercie. Jego walory użytkowe dobrze będzie docenić, szczególnie gdy chodzi o tak delikatne towary, jak żywnościowe.

Co takiego oferuje profesjonalne oprogramowanie sklepu internetowego, co miałoby przekonać sprzedawców do skorzystania z nowoczesnych rozwiązań? Oto niektóre z najważniejszych zalet funkcjonalnych, szczególnie użytecznych dla sprzedaży art. spożywczych:

  • bezawaryjność działania i prostota obsługi nawet dla osób,     będących tzw. laikami komputerowymi;
  • możliwość dokonywania bieżących (nawet każdego dnia)     aktualizacji w obrębie oferty, cen, opisów produktów, itp.;
  • możliwość     prowadzenia nawet rozbudowanych statystyk. Dzięki statystykom można     sprawdzać jak sprzedają się poszczególne produkty, które warto     mieć w zapasie, a które „taniej” będzie usunąć z oferty,     czy i ile przychodzi zwrotów, reklamacji, a nawet jakie są opinie     internautów/klientów na temat sklepu. Statystyki mogą dotyczyć     wszystkiego, wystarczy tylko wpisać odpowiednie kryteria     prowadzenia badań, a oprogramowanie sklepu internetowego,     niczym wzorowy pracownik wykona pracę;
  • możliwość tworzenia ofert promocyjnych i udzielania rabatów. Co     ważne, kryteriami udzielanie rabatów można dowolnie manipulować     (np. rabaty dla stałych klientów, dla klientów nowych, za zakupy     od 50 zł. oraz wiele innych);
  • dostępność opcji umieszczania na głównej stronie super ofert,     co służyć może wpieraniu wyprzedaży zgromadzonego w nadmiarze     towaru lub wypromowaniu jakiejś nowości, itp.;
  • możliwość     czynnego angażowania internautów/klientów w tworzenie oferty     sklepu, dzięki czemu czują się oni ważni dla sprzedawcy, a więc     chętniej będą odwiedzać sklep internetowy. Sprzedawcy umożliwi     to natomiast lepsze dopasowanie oferty do potrzeb internautów.     Można to osiągnąć, przy wykorzystaniu sond i ankiet     udostępnianych przez nowoczesne oprogramowanie sklepu     internetowego;
  • możliwość przeliczania jednostek miar na stronie na ceny.     Szczególnie w przypadku artykułów spożywczych, ważne jest, by     klienci mogli wybierać, czy np. ser chcą kupić w kawałku, czy w     plasterkach, mięso pokrojone na gulasz, czy w całości. Ważne     jest by mogli kupić nie od razu cały kilogram, ale nawet 250 g.     ulubionych cukierków;
  • oraz wiele innych.

Profesjonalne oprogramowanie sklepu internetowego, którego istotą jest uczynienie dziecinnie prostym zarządzania sprzedażą, umożliwi utrzymanie pełnej kontroli nad tym, co dzieje się w obrębie witryny i  szybkim obiegiem informacji, płynnością zamówień i ich realizacji. Szczególnie przecież gdy chodzi o artykuły spożywcze liczy się szybkość, nikt przecież nie będzie czekał na swoje 10 jajek, 3 kilogramy cukru, 2 paczki herbaty, chrupkie pieczywo i parę innych rzeczy kilku dni, prawda?

Tekst pochodzi ze strony Shout.pl - Artykuły do przedruku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz