Niewątpliwą zaletą handlu przez Internet jest możliwość ograniczenia kosztów prowadzenia działalności. Lecz jednak, jeśli nie uda się samemu zadbać o płynność sprzedaży i posiadanie adekwatnych do ruchu na stronie zapasów, koszty mogą bardzo wzrosnąć.
Każda witryna służąca e-commerce powinna zatem zostać wyposażona w odpowiednie oprogramowanie sklepu. W nowoczesnym wydaniu, doskonale spełni się jako narzędzie zarządzania całą sprzedażą oraz produktami, znajdującymi się w ofercie. Jego walory użytkowe dobrze będzie docenić, szczególnie gdy chodzi o tak delikatne towary, jak żywnościowe.
Co takiego oferuje profesjonalne oprogramowanie sklepu internetowego, co miałoby przekonać sprzedawców do skorzystania z nowoczesnych rozwiązań? Oto niektóre z najważniejszych zalet funkcjonalnych, szczególnie użytecznych dla sprzedaży art. spożywczych:
- bezawaryjność działania i prostota obsługi nawet dla osób, będących tzw. laikami komputerowymi;
- możliwość dokonywania bieżących (nawet każdego dnia) aktualizacji w obrębie oferty, cen, opisów produktów, itp.;
- możliwość prowadzenia nawet rozbudowanych statystyk. Dzięki statystykom można sprawdzać jak sprzedają się poszczególne produkty, które warto mieć w zapasie, a które „taniej” będzie usunąć z oferty, czy i ile przychodzi zwrotów, reklamacji, a nawet jakie są opinie internautów/klientów na temat sklepu. Statystyki mogą dotyczyć wszystkiego, wystarczy tylko wpisać odpowiednie kryteria prowadzenia badań, a oprogramowanie sklepu internetowego, niczym wzorowy pracownik wykona pracę;
- możliwość tworzenia ofert promocyjnych i udzielania rabatów. Co ważne, kryteriami udzielanie rabatów można dowolnie manipulować (np. rabaty dla stałych klientów, dla klientów nowych, za zakupy od 50 zł. oraz wiele innych);
- dostępność opcji umieszczania na głównej stronie super ofert, co służyć może wpieraniu wyprzedaży zgromadzonego w nadmiarze towaru lub wypromowaniu jakiejś nowości, itp.;
- możliwość czynnego angażowania internautów/klientów w tworzenie oferty sklepu, dzięki czemu czują się oni ważni dla sprzedawcy, a więc chętniej będą odwiedzać sklep internetowy. Sprzedawcy umożliwi to natomiast lepsze dopasowanie oferty do potrzeb internautów. Można to osiągnąć, przy wykorzystaniu sond i ankiet udostępnianych przez nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego;
- możliwość przeliczania jednostek miar na stronie na ceny. Szczególnie w przypadku artykułów spożywczych, ważne jest, by klienci mogli wybierać, czy np. ser chcą kupić w kawałku, czy w plasterkach, mięso pokrojone na gulasz, czy w całości. Ważne jest by mogli kupić nie od razu cały kilogram, ale nawet 250 g. ulubionych cukierków;
- oraz wiele innych.
Profesjonalne oprogramowanie sklepu internetowego, którego istotą jest uczynienie dziecinnie prostym zarządzania sprzedażą, umożliwi utrzymanie pełnej kontroli nad tym, co dzieje się w obrębie witryny i szybkim obiegiem informacji, płynnością zamówień i ich realizacji. Szczególnie przecież gdy chodzi o artykuły spożywcze liczy się szybkość, nikt przecież nie będzie czekał na swoje 10 jajek, 3 kilogramy cukru, 2 paczki herbaty, chrupkie pieczywo i parę innych rzeczy kilku dni, prawda?
Tekst pochodzi ze strony Shout.pl - Artykuły do przedruku
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz