czwartek, 19 maja 2011

Jak wybrać najlepszą strategię cenową?

Autorem artykułu jest agata



Otwierasz sklep internetowy? Przygotuj się na konieczność opracowania strategii cenowej. Zanim się za to zabierzesz musisz wiedzieć, że na ceny wpływają dwa rodzaje czynników:

- zewnętrzne – poza zasięgiem naszego wpływu (konkurencja i ustalane przez     nią ceny, zachowania konsumentów, polityka celna i podatkowa)

- wewnętrzne – poziom zatrudnienia i wynagrodzenia, koszty oprogramowania, inne     koszty ponoszone przez firmę

Musisz zorientować się jak duża jest Twoja konkurencja i jakie oferuje ceny. Od tego będzie zależała wysokość Twojej marży. Określ wielkość zysków i czas w jakim chcesz je osiągnąć. A potem wybierz jedną z poniższych strategii i zacznij ją realizować w swoim sklepie.

STRATEGIA PENETRACJI RYNKU

- sklep     oferuje niskie ceny przez co jest konkurencyjny i zarabia na masowej     sprzedaży

- skupia się     na poprawie jakości usług i produktów

- cel:     wzmocnienie pozycji podmiotu na rynku i szybki wzrost sprzedaży w     krótkim czasie

- 2 odmiany     - szybka (duże nakłady na reklamę i promocję) i wolna (małe     środki przeznaczone na promocję)

Ta strategia powinna doprowadzić do zdobycia szerokiego grona stałych klientów, którzy skuszeni niskimi cenami będą woleli kupować u Ciebie niż u konkurencji. Gdy zyskasz ich zaufanie będziesz mógł stopniowo zacząć podnosić ceny. Większość klientów woli kupić coś drożej u swojego stałego dostawcy niż taniej u zupełnie obcego.

STRATEGIA PRESTIŻOWA

- odwrotnie     niż poprzednio sklep skupia się na wąskiej grupie klientów     gotowych zapłacić wyższą cenę za produkt (dobra luksusowe)

- cel:     osiągnięcie maksymalnych zysków w krótkim czasie, po którym     następuje stopniowe obniżanie cen

- zyski     osiąga się z każdego, pojedynczego zamówienia

Strategia ta sprawdza się zwłaszcza w przypadku silnych marek, gdy wejście na rynek jest trudne lub w przypadku gdy konkurencja jest niewielka. Dobrze sprawdza się w branży technologicznej, w momencie wprowadzania nowszej wersji produktu.

Stosowanie tej strategii niesie ze sobą ryzyko nieznalezienia nabywców na drogie towary luksusowe oraz wejścia na rynek konkurencji, która oferując niższe ceny odbierze nam klientów

STRATEGIA DOMINUJĄCA

- sklep     obniża ceny, koszty obsługi i realizacji zamówienia, dzięki     czemu spadają koszty bez obniżania marży

- strategia     dobra dla większych sklepów, które mogą sobie pozwolić na spore     obniżki kosztów

- prowadzi     do eliminacji mniejszych sklepów z rynku poprzez narzucanie     określonych cen

- może     prowadzić do wojny cenowej

To jaką strategię wybierzesz zależy wyłącznie od Ciebie. Pamiętaj, że ważne jest aby była ona dostosowana do Twoich możliwości.

---
   
agata b.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz