czwartek, 19 maja 2011

Squeeze page, czyli jak błyskawicznie zbudować listę adresową

Autorem artykułu jest Kamil  Polak



Nie od dziś wiadomo, że najcenniejszą wartością dla każdego, kto prowadzi e-biznes jest baza adresów e-mail. Niektórzy nawet twierdzą, że posiadając odpowiednio dużą listę adresową, jeżeli potrafimy nią odpowiednio zarządzać, to nie musimy mieć żadnej strony internetowej. Dziwne? Może i tak, ale na pewno prawdziwe.
Nie od dziś wiadomo, że najcenniejszą wartością dla każdego, kto prowadzi e-biznes jest baza adresów e-mail. Niektórzy nawet twierdzą, że posiadając odpowiednio dużą listę adresową, jeżeli potrafimy nią odpowiednio zarządzać, to nie musimy mieć żadnej strony internetowej. Dziwne? Może i tak, ale na pewno prawdziwe. A to wszystko dzięki squeeze page.

Pod nazwą squeeze page kryje się specjalny rodzaj strony, której jedynym zadaniem jest pozyskanie adresu e-mail od odwiedzającego. Tym, co zasadniczo różni ją od standardowej strony www, to ogromna prostota. typowy squeeze page nie posiada żadnych reklam, rozbudowanej treści, podziału na kategorie i inny elementów charakterystycznych dla typowego serwisu. To po prostu zwykła strona z formularzem zgłoszeniowym oraz krótkim tekstem zachęcającym do zapisania się na naszą listę.

Któś móbłby powiedzieć, że to nie ma sensu, bo widząc taką toporną stronę większość ludzi ją opuści. Nic bardziej mylnego. Przewagą sgqeeze page jest to, że użytkownik trafiający na niego od razu wie co powinien ewentualnie zrobić, czyli innymi słowy ma tylko dwa wyjścia: wpisać się na listę, albo opuścić stronę. Natomiast w przypadku standardowej, rozbudowanej strony ludzienie tylko mogą mieć  problem z odnalezieniem formularza, ale dodatkowo ich uwaga może zostać odwrócona przez szereg innych rzeczy np. artykuły, filmy itd.  Poza tym należy pamiętać, że squeeze page nie jest do końca nowością. W USA jest to jedno z najpopularniejszych i najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania adresów e-mail. innymi słowy Amerykanie zrozumieli, że strony www dawno przestały być wystarczającym narzędziem budowania e-biznesu.

---
   
Więcej na temat squeeze page i budowania listy adresowej

Kamil Polak

epieniadz.blox.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak wybrać najlepszą strategię cenową?

Autorem artykułu jest agata



Otwierasz sklep internetowy? Przygotuj się na konieczność opracowania strategii cenowej. Zanim się za to zabierzesz musisz wiedzieć, że na ceny wpływają dwa rodzaje czynników:

- zewnętrzne – poza zasięgiem naszego wpływu (konkurencja i ustalane przez     nią ceny, zachowania konsumentów, polityka celna i podatkowa)

- wewnętrzne – poziom zatrudnienia i wynagrodzenia, koszty oprogramowania, inne     koszty ponoszone przez firmę

Musisz zorientować się jak duża jest Twoja konkurencja i jakie oferuje ceny. Od tego będzie zależała wysokość Twojej marży. Określ wielkość zysków i czas w jakim chcesz je osiągnąć. A potem wybierz jedną z poniższych strategii i zacznij ją realizować w swoim sklepie.

STRATEGIA PENETRACJI RYNKU

- sklep     oferuje niskie ceny przez co jest konkurencyjny i zarabia na masowej     sprzedaży

- skupia się     na poprawie jakości usług i produktów

- cel:     wzmocnienie pozycji podmiotu na rynku i szybki wzrost sprzedaży w     krótkim czasie

- 2 odmiany     - szybka (duże nakłady na reklamę i promocję) i wolna (małe     środki przeznaczone na promocję)

Ta strategia powinna doprowadzić do zdobycia szerokiego grona stałych klientów, którzy skuszeni niskimi cenami będą woleli kupować u Ciebie niż u konkurencji. Gdy zyskasz ich zaufanie będziesz mógł stopniowo zacząć podnosić ceny. Większość klientów woli kupić coś drożej u swojego stałego dostawcy niż taniej u zupełnie obcego.

STRATEGIA PRESTIŻOWA

- odwrotnie     niż poprzednio sklep skupia się na wąskiej grupie klientów     gotowych zapłacić wyższą cenę za produkt (dobra luksusowe)

- cel:     osiągnięcie maksymalnych zysków w krótkim czasie, po którym     następuje stopniowe obniżanie cen

- zyski     osiąga się z każdego, pojedynczego zamówienia

Strategia ta sprawdza się zwłaszcza w przypadku silnych marek, gdy wejście na rynek jest trudne lub w przypadku gdy konkurencja jest niewielka. Dobrze sprawdza się w branży technologicznej, w momencie wprowadzania nowszej wersji produktu.

Stosowanie tej strategii niesie ze sobą ryzyko nieznalezienia nabywców na drogie towary luksusowe oraz wejścia na rynek konkurencji, która oferując niższe ceny odbierze nam klientów

STRATEGIA DOMINUJĄCA

- sklep     obniża ceny, koszty obsługi i realizacji zamówienia, dzięki     czemu spadają koszty bez obniżania marży

- strategia     dobra dla większych sklepów, które mogą sobie pozwolić na spore     obniżki kosztów

- prowadzi     do eliminacji mniejszych sklepów z rynku poprzez narzucanie     określonych cen

- może     prowadzić do wojny cenowej

To jaką strategię wybierzesz zależy wyłącznie od Ciebie. Pamiętaj, że ważne jest aby była ona dostosowana do Twoich możliwości.

---
   
agata b.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Co oznacza termin półfabrykaty jubilerskie?

Autorem artykułu jest Adrien  Kollinen



W artykule tym zastanowię się co kryje się pod pojęciem półfabrykaty jubilerskie. Wezmę na warsztat kamienie, kryształy i elementy srebrne. Mam nadzieję zachęcić Was do tworzenia własnej biżuterii w domowym zaciszu.

Zastanówmy się co kryje się pod pojęciem półfabrykaty jubilerskie. Są to przede wszystkim komponenty z których osoby związane z jubilerstwem i rękodziełem składają w całośc tworząc efektowną biżuterię. Postaram się z grubsza opisać te o których usłyszałem.

Kamienie Półszlachetne - są to minerały o dość rzadkim występowaniu. Charakteryzuje je zwykle bardzo ładna kolorystyka i struktura. Ciekawa jest również ich struktura która decyduje o rodzaju obróbki. Kamienie te można przygotować w formie kabaszonów i przewierconych koralików. Kabaszony służą do wklejania i oprawiania, natomiast te przewiercone do nawlekania.Typowym sposobem obróbki kamieni jest polerowanie i fasetowanie maszynowe lub ręczne. Czasem dla uwydatnienia pewnych walorów pozostawia się kamień w postaci surowych brył. Do najpopularniejszych kamieni półszlachetnych używanych w jubilerstwie należą:

- labradoryt         labradoryt bryły

- lapis                  lapis talarki

- agat                    agat

- kwarc                kwarc rubinowy

- turmalin            turmalin

- turkus                turkus zolty zielony

-onyks                 onyks szafa klejnotów

- iolit                    iolit

- prehnit              Prehnit briolety

- peridot              peridot

- cytryn                cytryn



Następną grupą produktów jubilerskich są kryształy Swarovski Elements. Produkowane są w Austrii i znalazły sobie na stałe miejsce w szufladkach artystów biżuterujnych. Zachwycają ich kształty i kolorystyka. Bogate barwy są wręcz nieziemskie. Poniżej kilka przykładów kryształów Swarovski:

Swarovski 6106 SaharaSwarovski 6106 CABSwarovski 6090 VL



Kolejną grupą są półfabrykaty srebrne. Są to najczęściej odlane ze srebra gotowe wyroby ale też zdarzają się twórcy którzy sami wykonują dla siebie części składowe projektów. Sposród półfabrykatów srebrnych do najciekawszych mozemy zaliczyć:



- bigle srebrne bigle srebrne

- koraliki Bali  koraliki Bali

- łańcuszki     łańcuszki srebrne



Ostatnia grupa to według mnie półprodukty bardziej związane z organizmami zywymi. Są to koral czerwony i perły słodkowodne.

Perły uzyskuje się zanieczyszczając wczesniej małże perłonośne. Koral zbiera się z dna morza a nastepnie obrabia i farbuje na odpowiedni kolor. Poniżej przykładowe zdjęcia:

koral bambusowyperły słodkowodne



Mam nadzieję, że mój artykuł pomógł Wam nieco odnaleźć się w świecie półfabrykatów jubilerskich.


---
   
Szafa Klejnotów - półprodukty i akcesoria jubilerskie.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl