niedziela, 26 czerwca 2011

Poznaj Nowy Model Sprzedaży

Autorem artykułu jest Brian Tracy Polska



Czym różni się stary model sprzedaży od nowego? Dlaczego nowy działa znacznie skuteczniej? Jakie są kluczowe składniki sprzedaży i strategie które najlepiej sprzedają? Przeczytaj artykuł światowej klasy eksperta - Briana Tracy!
Stary model sprzedaży był bardzo manipulacyjny.  Polegał na jak najszybszym przejściu do zamknięcia i zrobieniu  wszystkiego, aby klient kupił produkt. Niezależnie, czy mu ten produkt  jest potrzebny, czy nie jest. Liczył się tylko fakt zamknięcia  transakcji bez względu na to, czy klient w przyszłości wróci czy nie.

Nowy model sprzedaży przypomina trójkąt. Stosowany jest przez  najlepiej zarabiających i odnoszących największe sukcesy sprzedawców w  każdej dziedzinie, odnośnie do każdego produktu lub usługi, w każdym  sektorze przemysłu na świecie.  Jest bardzo prosty.  Składa się z  czterech części.

Pierwsza część, to zbudowanie zaufania, co odpowiada  za 40% transakcji sprzedaży. Polega na zadawaniu dobrych pytań, uważnym  wysłuchiwaniu odpowiedzi, zastanawianiu się nad nimi oraz ciężkiej  pracy nad nawiązaniem relacji z klientem.

Drugą częścią nowego modelu – pełne 30% procesu sprzedaży – to identyfikacja potrzeb.  Identyfikujemy je zadając dobre pytania.  Dzięki dociekliwym pytaniom  dokładnie poznajesz sytuację klienta, aby pomóc mu w zaspokojeniu jego  potrzeb i w rozwiązaniu jego problemów dzięki twojej ofercie.

Trzecią częścią nowego modelu sprzedaży – pełne 20% procesu – to prezentacja.   Prezentacja jest bardzo łatwa, jeśli w sposób jasny rozumiesz potrzeby  swojego potencjalnego klienta i umiejętnie dopasowujesz produkt lub  usługę do potrzeb klienta podczas prezentacji.  Robisz to umiejętnie,  aby klient wyraźnie dostrzegł, że oferujesz mu dokładnie to, czego  pragnie lub potrzebuje.

Na koniec, ostatnia część – 10% sprzedaży – to potwierdzenie.   Czasami nazywane zamknięciem, ale potwierdzenie jest lepszym terminem.  Na tym etapie potwierdzamy, że zrobiliśmy wszystko właściwie i mówimy:  „Jeśli to jest to, czego pani szuka, to może zrobimy następny krok?”.

Zasadą jest to, że jeśli zrobisz wszystko właściwie, zbudujesz wysoki  poziom zaufania, jasno rozpoznasz potrzeby, przeprowadzisz dobrą  prezentację, a potem potwierdzisz – wtedy przekonasz się o pewnym  fakcie.  Otóż sprzedaż już prawie czeka, aby wpaść do twojej dłoni,  niczym jabłko spadające z drzewa.

Pod koniec każdej sprzedaży musisz być jednak gotów zadać pytanie zachęcające klienta do podjęcia decyzji.  Nie możesz siedzieć z nadzieją, że klient po prostu kupi.

Pozdrawiam

Brian Tracy

---
   
Brian Tracy International - pobierz darmowe materiały od światowej sławy eksperta w dziedzinie rozwoju osobistego, biznesu i sprzedaży!


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz